ΤΟ ΕΡΓΟ

Αντικείμενο

Διερεύνηση χρήσης τροποποιημένης ασφάλτου η οποία θα επιτρέπει την χρήση μεγαλύτερης ποσότητας RAP:
Παραγωγή οδοστρώματος βελτιωμένων ιδιοτήτων
Αξιοποίηση δυο ροών αποβλήτων (ELT και RAP)

Σύντομη περιγραφή του έργου

Το έργο RAP-ELT έχει σκοπό να μελετήσει την δυνατότητα αύξησης του ποσοστού ανακύκλωσης RAP αναμειγνύοντας τροποποιημένη άσφαλτο με τρίμμα ελαστικού, πρωτογενή αδρανή και RAP, χωρίς την χρήση ακριβών αναγεννητών. Επίσης θα μελετηθεί η υποκατάσταση χονδρόκοκκων αδρανών με τρίμμα ελαστικού, προκειμένου να βελτιωθούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και η διάρκεια ζωής του. Μετά την πρόκριση του βέλτιστου μίγματος, θα γίνει πιλοτική διάστρωση δρόμου στον Δήμο Ασπροπύργου και συγκριτική μελέτη τμήματος της οδού κατασκευασμένο από συμβατική άσφαλτο με τμήμα κατασκευασμένο από τροποποιημένη άσφαλτο. Τα αποτελέσματα θα αξιολογηθούν τόσο περιβαλλοντικά όσο και τεχνο-οικονομικά και τελικός σκοπός του έργου είναι η εισήγηση για την εισαγωγή εθνικών προδιαγραφών ως προς την αξιοποίηση τρίμματος ελαστικού για τροποποίηση ασφάλτου.

Στόχοι

  • Διάστρωση πιλοτικού δρόμου στο Δήμο Ασπροπύργου
  • Περιβαλλοντική και οικονομική αποτίμηση της διερευνούμενης πρακτικής για την αξιοποίηση τρίμματος και πούδρας ελαστικού.
  • Προβολή της μεθόδου ως ικανή να απορροφήσει σημαντική ποσότητα από την ανακύκλωση του ελαστικού, προάγοντας ακόμα πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνικές συγκριτικά με την ενεργειακή ανάκτηση.
  • Εισήγηση για εισαγωγή εθνικών προδιαγραφών ως προς την αξιοποίηση τρίμματος ελαστικού για τροποποίηση της ασφάλτου.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Με βάση βιβλιογραφικά δεδομένα, το οδόστρωμα που θα προκύψει από την τροποποιημένη άσφαλτο αναμένεται να έχει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα σε σχέση με την συμβατική:

  • Αύξηση της διάρκειας ζωής του οδοστρώματος και μείωση των αναγκών επισκευής του δρόμου.
  • Μεγαλύτερη αντοχή τόσο σε υψηλές θερμοκρασίες (μείωση τροχαυλακώσεων) όσο και σε χαμηλές θερμοκρασίες (μείωση ρηγματώσεων).
  • Μείωση του θορύβου που προκαλείται από την κίνηση των οχημάτων.
  • Μείωση του “spraying” από την κίνηση των οχημάτων σε βρεγμένο οδόστρωμα, δηλαδή της εκτίναξης σωματιδίων νερού από τις ρόδες των οχημάτων προς τα επόμενα οχήματα.